آخرین نوشته ها
لینک های روزانه
    آمار بازدید
    بازدیدکنندگان تا کنون : ۸۶٫۶۴۹ نفر
    بازدیدکنندگان امروز : ۵ نفر
    تعداد یادداشت ها : ۵۰
    بازدید از این یادداشت : ۶۶۵

    پر بازدیدترین یادداشت ها :
    چاپ نسخه‌برگردان کتابی که با عنوان انس المهج و حدائق الفرج توسط مجمع ذخائر اسلامی، کتابخانۀ مجلس شورای اسلامی و کتابخانۀ ملی ملک به چاپ رسیده است، مجموعه‌ای کمابیش کامل از انواع مختلف اشتباهات علمی و فنی و ناراستی‌های علمی است. این اشتباهات حتی به نام اثر نیز که باید انس المهج وروض الفرج باشد راه یافته است.


    رنگ
    15
    16
    {\/رنگ}((?!{رنگ)[\s\S])*{\/رنگ}
    {رنگ((?!{\/رنگ)[\s\S])*{رنگ

    لینک
    8
    9
    {\/لینک}((?!{لینک)[\s\S])*{\/لینک}
    {لینک((?!{\/لینک)[\s\S])*{لینک
    Warning: DOMDocument::loadXML(): Extra content at the end of the document in Entity, line: 17 in /home/kateban/public_html/macode/macode.php on line 986
    شنبه ۶ تير ۱۳۹۴ ساعت ۷:۰۴
    نظرات



    نمایش ایمیل به مخاطبین





    نمایش نظر در سایت

    محمد تقی مشکوریان
    ۶ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰:۳۷
    بنظرم اصل ماجرای چاپ نسخه برگردان در این سالها، که به یمن نسخه دیجیتال و چاپ دیجیتال، به آسانی آب خوردن شده، و با کیفیت فتوکپی، خواص دیگری هم یافته است، شایستۀ نقد است. وقتی مثلا زیج ایلخانی نسخه 181 مجلس را میتوان با 3450ت از مجلس خرید، چرا باید 19000ت بابت یک کپی بی کیفیت (بخصوص در مورد جدولهایش) با عنوان نسخه برگردان داد، که کوشنده اش حتی زحمت کپی مقدمه اصلی خواجه از نسخه های مختلفی که در دسترس است (مثل نسخه کخ ملی) را بخود نداده است؟

    پاسخ یونس کرامتی
    با شما موافقم. من برای بسیاری از این نسخه برگردانها تعبیر طنزآمیز «قیچی برگردان» را ساخته ام که ترکیبی از چسب و قیچی و نسخه برگردان است. در واقع این کارها بهانه ای است برای اینکه نام این و آن پس از عبارت «به کوشش» در اینجا و آنجا ثبت شود.